onsdag 16 mars 2011

Undrar vad man ska bli när man blir stor?

När vi gick till Vallhovsgården i måndags:
Ebba, helt appropå sådär: När jag blir vuxen, då får jag minsan dricka så mycket öl jag vill.
Jag: Ehh...hehe...jaa, det får du, då får ju du bestämma. Men du vet att när man dricker öl då blir man så där som pappa var igår (bakis!). Sjuk.
Ebba: Ja, men jag ska ju bara dricka två gånger om dagen....kanske tre.

Ja men då så!! Yrkesprognosen denna vecka ligger alltså nära grogghaggehållet.
För någon vecka sen då skulle hon bli parkarbetare, skotta snö på vintern & rensa rabatter på sommarn. typ. Jo men det märks vilka karriärmänniskor hon har att brås på!

Tänk va många konversationer jag vill ha sparade! Det är ju ofta man skrattar gott åt saker hon säger. Tror bestämt att det slunkit ur mig lite för ofta att jag är stressad för igår när hon skulle lägga sig hade hon stora problem. Pustade & krånglade sig ner i sängen för hon var sååå stressad i ryggen!!

6 kommentarer:

Sanna sa...

Hahaha...vad roliga de kan vara :D

Parkarbetare eller advokat, det spelar ju ingen roll, bara man är lycklig!
Frågan är väl, kan man bli lycklig av att dricka öl 2 ggr om dagen? ;)

Ska kolla upp det där med min blogg och kommentera. kan inte svara själv nämligen. Men är å glad att du kommenterar :)

Helena sa...

Haha! Frågan är om det inte går att kombinera de två karriärsplanerna..? Göra fint i parken först & se'n sitta där på sin parkbänk & dricka öl ;)
Jag önskar ibland att jag skulle ha en filmkamera som jag kunde slå igång med tankens kraft & föreviga så'nna där tillfällen som man bara VILL ha kvar! Det vore så himla praktiskt!

Emmy sa...

Söta Ebba!

Annika sa...

Hahaha, störtskönt! Jag skriver ner (inte bara på fb) utan också i en dagbok. Tycker det kan vara roligt för kidsen att ha sen när de blir äldre. Min mamma berättar ofta ngt roligt man sa.. men nästa gång, så är historian ändrad.. eller så var det inte jag som sa det utan syrran. Så. Jag skriver datum, och ganska färskt så det blir så korrekt som möjligt :)

Helena sa...

Åh, jag skulle älska att ha en så'n bok Annika!
Jag tänker ofta att jag borde skriva ner. Både hemma och på jobbet. Det går sådär... Jag kan skriva ner vissa saker i min vanliga kalender, men helst skulle jag vilja ha en "barnbok" med allt samlat.

Anki sa...

Å Ebba har en sån bok som är till för att skriva sånt. Men har jag gjort det, nääää. Måste genast leta på den nu när jag ser hur duktig du är Annika!