tisdag 15 mars 2011

Hit & dit & hit & dit

På öppna sjunger vi en sång, där texten är, framåt framåt framåt framåt bakåt bakåt bakåt bakåt upp och ner och upp och ner och upp och ner och hit och dit och hit och dit och hit och dit. Så känns det för mig nu. Som att jag sitter i en karusell jag aldrig skulle åka och inte har en aning om när den stannar.
Jag vill skrika STOPP!!!! Men den bara kör på.

Helgen avslutades med kalas hos Ally, en bunt sockerhöga barn som skrek värre än värst. Ebba hade mest ont i öronen, och det kan jag förstå. Själv höll jag på få migrän på väg därifrån men det räddades med en sambo som snabbt trugade i mig en tablett.

Igår gick vi till Vallhovsgården. För Ebbas skull. Hon fick ont i öronen där också, för gud vilken ljudnivå det kan vara på såna ställen. Eller är det bara där? Jag vet inte, upplever det så iaf. Rätt trevligt där igår med lite blandat folk, kul att få prata lite. Men mitt humör & tålamod var i bott sen iaf. Ebba var ute och lekte i solen på altanen. Bebis vägrade sova i stillastående vagn, fick sova i stillastående säng i ställer. Jag kokade smakisar och sprang emellan. Hit & dit.

Idag tar vi nya tag. Morgonen har flytit på fint, barnet är lämnat på dagis. Den lille & jag ska strax åka till Smassens på babyrytmik. Tror det är sista gången...tråkigt för det är nåt jag verkligen gillar!!! Och Vilmer också!! Sen är det hämta barn, gympa, mat, Bompa, tv, sova........blaaaaaaaaa blaaaaaaaaaaaaa.......

Over and out// Fröken muttrig

1 kommentar:

Helena sa...

Hoppas att det är bättre imorgon!
Den där sången gillade Alice jättemkt när vi gick på sången. Hon brukade sjunga den här hemma & göra rörelser till (mest hit & dit-delen ;) )