onsdag 2 mars 2011

Notes to myself, onsdag - igen

Jag är så glad för vad jag har.
Tänk hur ens liv kan vändas upp och ner på nolltid.
Utan att man kan göra något som helst åt det.
Jag kan fortfarande inte förstå.
Mitt upp i allt utan att ha en del i något lämnar grubblerier.

Onsdagar är visst en tanke- & funderingsdag. Bra så!
Jag behövde den här onsdagen. Jag vet vart jag står.

Bra att min HomeRoutine - städa en låda varje dag - gör att jag kastar massor med saker.
En låda tänker ni - hur har hon tid till det. Men tänk efter - hur många lådor finns i hemmet, vad kan man definiera som en låda, hur lång tid tar det, hur skönt känns det efter?
Förresten var det A som städade gårdagens låda, tidningshållaren på väggen, kastade 3 tidningar sen var det klart! Men de hade stått där och skräpat i många månader.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh, det var ju smart att starta med en låda i taget. Man behöver ju inte göra allt på en gång. Tänker absolut apa efter! En annan dag... ;)

Anonym sa...

nepp den är spårlöst borta.. Kan ska ut i förrådet nån dag och titta där.. Det är det enda stället den kan vara på.. :) smart det där med lådorna,, Kanske hittar den om jag börjar med det jag med :´) hehe/A