onsdag 2 mars 2011

Ond bråd död

Jag bevittnade ett brutalt mord i måndags, hos grannen.
Och jag känner att jag inte mår riktigt bra över det hela.

Tre skator hackade ihjäl en fjärde med sina näbbar. De var så ettriga och lät så högt in till oss.
Sen blev det tyst och kvar låg den stackars skatan liggandes på rygg - död.
Nu ligger den i skogen och jag ser den varje gång jag tittar ut genom köksfönstret.
Varje morgon sitter skatorna i granen ovanför och kraxar skithögt. Va vill dom? Det är ju de som haft ihjäl den!!

Såna här saker kan bekymra mig....
Lika så att jag igår hade strumpan ut och in på babyrytmiken. Jag hade såna bekymmer över det att jag var väldigt okoncentrerad. Det hade ju sett knäppt ut om jag mitt i allt började ta av mig en strumpa! Men hallå, det är väl ingen som tycker man är knäpp för att den är ut och in heller...åh flum!
Hur som helst blev det promenad dit & hem!!

Idag ska vi hälsa på Maria & Moa!!! Vilmer och jag har varit uppe 1,5 timme nu...önskar han kunde sova lika länge som Ebba iaf!!

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Åh fy va jädra elaka de kan va djur!! Å varför gör de så??? Det är precis sånt där som man inte vill veta om att det försigår och allra minst se det!!! För som du säger bara grubblar man massa på sånt obehagligt sen och vill inte att det ska va så elakt i världen!!

Helena sa...

Otäcka odjur - mata dem inte!