torsdag 30 december 2010

När man inte räcker till

Måste ständigt påminna mig själv att se saker ur lite olika perspektiv.
Tänka efter lite.
Enklast vore att kasta in handduken...men så är det väl alltid.
Klappar mig själv på axeln för att jag är en fighter. Eller så är jag bara rädd.

Småbarnsåren är inte lätta ska gudarna veta. Och det skiljer ljusår på att leva med ett eller två barn.
Att ge upp sig själv & sitt är nästan en underdrift...
Någon som skriver på en namninsamling för fler timmar/dygn?

2 kommentarer:

Familjen A. sa...

Jag skriver på!!! Jo visst är det en stor skillnad med ett eller två barn, iallafall när de är i olika åldrar, men du ska se att sen har vi nytta av storasystrarna. ;-)

Kramar och gott nytt år!!

Fina Fröken sa...

Det är jobbigt. Och man måste få tycka att det är det också. Jag verkligen avskyr alla som låtsas som om det är räkmacka att vara småbarnsförälder. Avskyr. Usch.