söndag 5 december 2010

Dag 1 - Presentera mig själv

Mari Ann-Catrin Björk. Nä - Anki!
Född på alla hjärtans dag 1981.
Har växt upp med mamma & pappa i Östanbyn, granne med skogen, husdjur i massor - undulat, katt, kanin, vandrande pinnar, fiskar, marsvin, rapphöns...och så självklart min ögonsten hunden Yeff som fanns med oss i 15 år. Utan syskon fick han vara stand-in.

Har sedan skolåren jobbat bl.a. på Sandvik, Lindex, Wedins och Lantmäteriet.
Har bott i Eskilstuna där jag skaffade mig en kandidatexamen i Sociologi.
Träffade Andreas 2004 på en midsommarfest och återvände till Sandviken senare det året.
2007 fick vi Ebba, flyttade till villan i Vallhov där vi fortfarande bor.
2010 kom Vilmer till oss. Med oss bor också katterna Ville & Gizmo.
Är nu mammaledig...ledig? Fullt upp har jag iaf!

Älskar att pyssla med allt möjligt, får ständigt nya idéer som jag vill prova på. Nu hinner jag inte med något men så fort vi får in lite rutiner och får lite ordning på hemmet så vet jag att jag kommer spendera många timmar vid mitt pysselbord med korttillverkning, scrapbooking, virkning, nåltovning och allt man nu kan hitta på.
Har inga andra stora intressent men gillar att göra lite av det mesta, söker efter något att göra, en hobby eller träningsform att gilla som jag kan syssla med men har inte hittat det ännu. Mest för att komma hemifrån och vara bara Anki!

Jag har god självkänsla och vet hur jag funkar, tänker, tycker & vill. Däremot har jag sämre självförtroende och tror jämt och ständigt att allt jag gör blir fel. Bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker.
Jag har grym beslutsångest, är alldeles för blyg, planerar alldeles för mycket och har alldeles för stort kontrollbehov.

Men! Jag är glad, snäll och omtänksam också!

2 kommentarer:

T sa...

Underbart!! Du och jag är lika i mycket (men det vet vi ju redan...;-))! Ser framemot alla andra dagar!!

Fröken Lovisa sa...

Ja det är vi T...önskar att du inte bodde så fasansfullt långt i från mig ;)