tisdag 28 december 2010

Dag 17 - Min favoritresa

Jag har fler, så är det. Har inte vart på sååå många, men de flesta innehåller ett särskilt minne..alla husvagnssemestrar, stugsemestrar, utlandsresor, klassresor...
Min absoluta favoritresa med Andreas är våra två veckor i Turkiet. Det var riktigt mysigt!!!

Men den resan som satt mest spår är Språkresan, 3 veckor i Brighton, ensam. Helt ensam.
Skulle bo med en tjej (som iaf kom att bli min fina vän under vistelsen där) som hette Jenny men surkärringen jag bodde hos kunde inte laga vegetarisk mat, så jag fick bo med två blonda Sthlms-brudar (jaa just såna man har fördmoar mot). Jag lyssnade konstant på Alphaville när jag var hemma på rummet. Vi fick inte visa oss i huset om tanten hade besök, fick bara använda bakdörren osv.

Men men...det var en riktigt utvecklande resa för en blyg 15-åring. Och ett riktigt minne för livet, dagarna i skolan, eftermiddagarna i affärerna, kvällarna på stranden med Brightonborna, piren, laserdome, London.....På STS-discot spelades Aquas Barbie Girl - jag köpte The Verve-singeln Bittersweet Symphony.

Vilket äventyr....



3 kommentarer:

Familjen A. sa...

Åh vilka minnen, jag var på språkresa till Turqey (ingen aning om det stavas så) utalas så iallafall. ;-) Mer eller mindre.

Vi fick nästan inge mat och redan när vi anlände förstörde gubben i huset min resväska så på vägen hem var det blod!!! på den och vi fick tejpa ihop den.

När vi åt frukost kände man lukten av nybakat bröd ägg och bacon medans vi fick äta en halv rostad macka och en liten skål med mjölk och flingor, oj vad mätt man blev. ;-) Lunchen var inte bättre, en liten macka och en liten påse chips med smak av nått äckligt som vi kastade, mycket pengar lades alltså ut på godis och McDonaldsbesök. =)

Kram

Anonym sa...

Jag håller med! :)
Sandra

Fröken Lovisa sa...

Å lunchpåsen..inte att förglömma!!! Chipsen var ju det bästa! För övrigt kommer jag inte ihåg vad jag åt....
Umgicks endast med en militant vegan så jag gissar att McD inte var välbesökt :)