tisdag 7 december 2010

Gårdagen

Igår var vi till Vallhovsgården, jag avskyr att tassa runt hemma när A jobbat natt, men kände inte heller för att gå dit då det blev total katastrof för två veckor sen. Men jag tog tag i mig själv & stoppade ner liten i vagn och stor på bob och drog iväg. Bra gjort, för det var lagom med föräldrar & barn, Ebba fick leka med sin K och lilleman skötte sig utmärkt! Själv vet jag inte hur jag skötte mig...men jag kände mig nöjd när jag gick därifrån iaf!

Gnällde över att det var tungt att dra Ebba på boben, hon svarar
- men mamma, det är ju ni som har köpt den, då får ni ju faktiskt dra den.

Såna stunder är så härliga, barnet kommer med så kloka saker ibland så man inte vet vad! Hon har för övrigt lärt sig att säga sch-ljud (ähh hur skriver man det??) så nu anpassar hon meningar för att få med såna ord, sju, skinka, stjärt, stjärna....ja allt möjligt....även skit, bara för att!!
Ok, hon har kunnat säga det förut, men inte naturligt, så har det helst varit hu, hinka, härt & härna.

Hade en svacka igen igår....A har sagt att de ska vara borta ons-fre nästa vecka & jag känner att en heldag i fredags var rätt mycket med en liten utan rutin & en stor med rutiner...nu klämmer han ur sig att de självklart ska åka på tisdag em. Hade ju inte riktigt jag fattat.....gud va det känns långt...vet inte vad det är egentligen för jag vet att jag fixar att vara ensam med dem & dessutom är ju fröken på dagis.
Måste bara vara det att jag kommer att sakna honom eller?!!

Nä idag ska jag nog försöka ta mig iväg lite...får se vart vi hamnar jag & Vilmer.

3 kommentarer:

Angelica sa...

jag vet hur det är... :( Vill ni komma hit och leka på torsdag efter dagis? Jag skulle kunna hämta barnen vid halv två jag med i sådana fall :) //A

Helena sa...

Vart ska han ta vägen..? Andreas alltså.

Fröken Lovisa sa...

Han ska till Trollhättan på utbildning...