söndag 26 december 2010

Dag 16 - Fula ovanor

Jag är lat.
Jag kan till exempel se att det ligger en lortig strumpa på golvet i fler dagar utan att ta upp den.
Jag ser den liksom inte tillräckligt mycket.
Det är inte så att jag förväntar mig att någon ska göra saker åt mig utan jag tänker att jag ska göra det sen.

Jag är medvetet slarvig i vissa situationer. Ibland blir det mer kvantitet än kvalitet, nu menar jag inte på ett jobb lr så. Detta hänger lite ihop med det förra. Jag vill så gärna ha ett perfekt fint hem, men det går bara inte!

2 kommentarer:

Mamma sa...

En och annan lortig strumpa på golvet, lite damm o smulor här o där tyder på att någon bor där, tycker jag. Ett perfekt hem är där familjen trivs.

Helena sa...

Kommer du ihåg texten jag hade på kylskåpet på Storgatan "A clean home is a sign of a wasted life" Jag tror benhårt på det! ;)