måndag 6 december 2010

Dag 2 - Min första kärlek

Kärleken är ju lite svår att beskriva. Man har väl vart kär i ett gäng kändisar, en hög äldre killar i skolan, nån i klassen i lågstadiet osv osv...

Jag var tillsammans med nån mest för sakens skull men kär på riktigt var jag först i Erik B nån gång i högstadiet. Vi var tillsammans nån månad sen var det över när en kompis inte kunde låta bli honom....var säkert helt förkrossad & säkert gick det över väldigt snabbt!! Haha...ungdomskärlek...

Det kanske inte var så men det är det jag kommer ihåg allra bäst och det finns saker som är kvar på den tiden, det var då..när jag var ungefär 14 som jag började lyssna på vettig musik. Musik som lever kvar och får mig att må bra, får mig att känna mig trygg......
Det var nog den jobbigaste tiden i uppväxten men också nåt speciellt!

2 kommentarer:

Fina Fröken sa...

Jag tänkte först, VEM är det som har kommenterat?! Jag visste ju inte att du hade ny blogg! Vilken tur att jag har hittat hit nu. Och vad roligt med utmaningen. Jag tror det är nyttigt ;-).

Helena sa...

Oooohhh, inte gick det fort över - det var väl mer dramatiskt på den tiden! ;)
Själv var jag kär i Robert Wells som spelade piano i ett barnprogram & sjöng "Hallå där köp blåbär". Längtade till slutet varje gång då jag visste att han skulle dyka upp - & han såg väl ut exakt som han gör nu ;)