lördag 18 december 2010

18

Har blivit ett litet avbrott.....
utmaningen ligger egentligen klar..men orkar inte publicera.
Är inte på humör. Verkar bara bli sämre & sämre.
Just nu skiter jag fullkomligt i att det blir jul. Försöker få lite julstämning..
gjort julgodis, smällkarameller, pysslat, granen är klädd osv. Men nä.

Har för mycket annat att reda ut. Tänka på. Samt att jag tycker att precis allt annat ska skötas.
Sen ska jag fixa julklappar, städa, tänka på mat, tvätta, skotta, underhålla barn, amma, äta.
Planera. Planera när allt ska göras.

Någon försöker göra mig påmind om att livet rinner ur händerna på mig fast jag inte tycker det....nästa år kommer nog se annorlunda ut. Hur vet jag inte än. Jag kommer nog aldrig bli yngre igen. Jag är ledsen...men man kan inte stoppa tiden och försöka leva som då.....jag väljer att leva i nuet.

3 kommentarer:

Anna sa...

Åldersnoja du med? Kram

Helena sa...

Leva i nuet är väl det allra bästa!
*kram på dig*

Anki sa...

Faktiskt har jag inte åldersnoja alls, skönt de!!