torsdag 28 april 2011

Förfallet

Alltså vilket förfall!!
Det är helt galet också. Jag provade bikini idag. Överdelen var jättefin. Men så kom det till den nedre delen.
Visst, jag har alltid haft det jobbigt med mina lår, eller höfter, eller va de nu heter. Jag har accepterat att jag har en kurvig form & lite gropar här och var. Sån är jag! Men herre min...ja det såg ju helt bedrövligt ut det här!
Å magen, magen......den blev helt ok efter Ebba. Nu är den helt förstörd. Tappat all sorts elasticitet. Alltså jag väger som förut, nästan lite mindre.
Men förfallet. Som en obebodd 1800-tals stuga långt in i skogen.

Alltså de lär fan odla vass i Turkiet tills i juli!!!

Dock mycket glad att jag kunde köpa ett par HM-byxor i stlr.38. Det gick inte förut! Fast det kan ju bero på modellen å...Men ändå!!

Känner att mitt tålamod håller på tryter. Mornarna är värst. Men nu ska jag njuta. Njuta av att vi kunde äta i lugn & ro. Ebba släpade med sig Vilmer (ja i gåstolen alltså) till sitt rum och lekte med honom (åh va jag älskar enplansvillor!) och jag hann dammsuga köket & plocka lite undertiden. Hon valde detta i stället för tv!!! Sen har jag läst saga för båda barnen tillsammans och nu....nu sover de. Ska nog kika på Herr & Fru och se vad det är.

2 kommentarer:

Familjen A. sa...

Jadu det där förfallet finns hos mig oxå, bara att bita ihop liksom. =(

Men st 38 på byxor är ju jätte bra. =) Då är du nog inte så stor eller förfallen som du tror finaste Anki! =)

Vist är det härligt när barnen börjar leka med varandra, vänta och se hur roligt de kommer att ha det när lill V börjar gå. =)

Ha en fin helg, kramar Anna!

Helena sa...

Oj, stl38 skulle jag nog inte komma i när det gäller HM-byxor! HM brukar ju ha små storlekar.
Men en förfallen gammal skogsstuga...? Hahahaha! Vilken liknelse! ;)