söndag 24 april 2011

Neighbours

Är det sommar eller? 20 grader nu på kvällen. Knas! En försmak av hur härlig sommaren är.
Tråkigt att Andreas är och jobbar natt nu. Barnen sover. Och det är stor risk att jag somnar innan BB börjar idag. Helt slut. Trött. Men mest slut. Ett par gånger per dag skulle jag bara vilja slå handflatan på fingerspetsarna och domarn lät mig ta time out. För det är då ett gräsligt humör jag drar till med. Usch!

Ebba har en ny kompis, Karolin. Som hon har önskat att hon ska få leka med henne. Nu har de hittat varandra och det är jättekul eftersom vi bor grannar. Det behövs. Men Ebba är så trissad så hon kan inte riktigt funka normalt. Men det går väl över, hon lär väl få tycka att det är spännande. Hon skrattar och leker och har skitkul. Å Karolin är jättesnäll + att hennes bröder tar så himla bra hand om Ebbis. En sak är dock lite rolig, kulturkrock skulle jag säga, inget negativt, bara konstaterande. Idag när jag gick och hämtade Ebba för att vi skulle äta LUNCH, rätt sent ändå, 12.30, hämtade Karolins mamma henne för de skulle äta FRUKOST. Haha! Å nu sover Ebbis sen ett tag tillbaka och jag vet att de kommer vara ute och leka sent....men så är det!! Hon är supertrött och lägger sig typ frivilligt (eller på rutin så...). Jag är glad att vi har de tider vi har, för det är så skönt att få tid för sig själv på kvällen.

Vi har spelat spel två kvällar i rad, Othello & Scrabble en kväll TP igår kväll. Mys!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Härligt med en kompis som bor så nära :) men Karolin är väl lite äldre..? Är hon sex..? Våran granntjej är oxå ute sådär sent. Lagom tills det är dax för Alice att gå in & sova, då kommer Ajla ut. Så då brukar Alice få vara ute lite till... Men frukosttiderna är ju nästan som våra. haha ;)

Fröken Lovisa sa...

Nä hon är fem, tror att det skiljer ett år typ precis. Jo ebbis får också vara ute lite längre, det är ju enkelt att stoppa henne i säng. Men jag kommer ihåg förra året var hon ju ute till typ 23 ofta och det är lite VÄL sent =)

Helena sa...

Verkligen! Men samma här på andra sidan bärbuskarna. Aaahh, men då är det ungefär samma åldersskillnad som mellan Alice & Ajla då. Det funkar bra. Men märks ju att Alice är yngre.