måndag 4 april 2011

Ny vecka, igen

Försökte med att bli på bättre humör igår, dammsög & torkade golv. Bakade paj med Ebba. Baka älskar jag ju. Men det slutade med att jag stod på bron för att lugna ner mig. Nä gårdagen var dålig, kvällen ingen höjdare & natten spenderades mest vaken.

Dagen idag: bättre. Till Vallhovsgården en sväng allihopa! Hem & åt. Ut & hackade is. Plockade fram stegen så nu kan sotarn komma. Andreas fixade sin bil så den kan ombesiktas. I natt kommer jag kunna sova. Vi var in en sväng för mellis, sen ut igen i solen som behagade dyka upp! Anso, Daniel, Adam & Isak kom och sällskapade oss, åh va välbehövligt!! Sen har jag pratat med mamma. Nu jobbar jag mig uppåt!! Önskar att någon kunde åka och storhandla åt oss bara....

Dagens bakslag -6000 kr som ska betalas denna månad. CSN slutar aldrig att överträffa sig själva. Apor!

2 kommentarer:

Helena sa...

6000..!? Betalar man ens när man är föräldraledig..?
Påverkas du oxå av nymåne..? Jag kunde inte heller sova i natt.

Fröken Lovisa sa...

Jaså var det nymåne...ja då var det säkert det.
Japp jag betalar 600 i månaden fast jag är föräldraledig. Men de 6000 var Andreas som hade råkat tjäna lite för mycket 2009, han jobbade första halvåret & tog studielån andra halvåret. Å det kom det med nu 1,5 år senare.