söndag 17 april 2011

Sönda!

Lika härlig dag idag efter att ha sovit toppen.
Sol & lekpark! Hälsomässa- & Naturumbesök.
Sitta på altan och bara stirra på älven är verkligen något man kan göra i evigheter.
Men nån gång måste bilen packas och föras mot hemmet.

Vardagen liksom försvinner när man är borta och blir så påtaglig när man kommer hem igen.
Två barn som är trötta samma tid är drygt, bebis som vägrar välling är drygt, barn som tillsammans kommer på en skriklek som uppfattades rätt störande (fast också charmig!) kan bli lite för mycket. Sambon är på väg hemåt nu...fast det kommer nog inte göra så stor skillnad, vardag är ju vardag. Påsk - kvittar om man jobbar 5-skift.

Hur mycket jag än försöker nu...jag tror det blir vardagspussel ändå. Blä!

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Ja helgen har verkligen varit kanonmysig! Sol och njuta massor av att bara vara - det är härligt! Men imån sätter vardagen igång igen, jag skulle mer än gärna vilja fortsätta helglivet :) Här ska det också jobbas mest hela påsken. Men som tur är slutar jag 16:30 och får göra nåt på kvällarna istället.

Kommer gärna förbi nåndag när jag blir lite ledig :)

Kramis!!