tisdag 12 april 2011

Våga vara

Så mycket jag gjort det senaste dygnet har väl inte hänt på länge. Fast jag hade fullbokade vecka har jag hunnit med spontangrejer dessutom. Spontangrejer som har varit roliga och som jag VILL göra.

Igår kväll kom S&S och tog hand om barnen. Första gången vi lämnat Vilmer så där, det hade gått strålande, hade inte väntat mig så mycket annat heller egentligen. Själv drog jag i väg på min 30-årspresent till mig själv - Mindfulnesskurs!
En stund för mig, för att göra något jag är intresserad av ensam. Vi började med avslappning. Sen diskuterade vi två och två frågor om tid. Vi fick ca. 20 frågor som alla handlade om tid. Och redan där hade jag fått lite tankeställare. Det verkar iaf vara en rolig grupp att träffa några måndagar framöver! Nästa gång: meditation, ser jag fram emot.

A hade på hemvägen från jobbet åkt förbi Mossvägen och lånat HP & dödsrelikerna del 1. Åh som vi längtat. Å sån tur att Angelica förbokat den och ville låna ut den! Vi började kolla efter 23. Jag blev trött och var en aning okoncentrerad. När jag väl vaknade till kom Ebba upp ett par gånger. Sen när hon somnat vakna Vilmer och var täppt i näsan. Så vi kollade klart i morse. Gick ju bra de å, trodde det jobbiga gråtmomentet skulle komma i sista filmen men de hade klämt in det nu *snyft*.

Sen ringde Virre och ville ha med mig på skoluppgift. Så jag tog mig i kragen och tog tid för mig själv när A ändå var hemma. Vi åkte till Högbo och gick 5 km- spåret med en avstickare på 7,5an för fotografering till ett skolprojekt. Mycket snart ska vi återvända till detta ställe med matsäck och bara sitta och njuta, gud så härligt det var där i dag i solen!! Efter denna 1,5 timmespromenaden åkte jag hem och bytte skor, tog vagnen och promenerade till dagis och hämtade Ebbis som cyklade hem.

Stannade hos Katta, Kerstin & Olle på vägen hem, lite mellis i solen hann vi med!! Sen hem och bytte om för gympa. Inte många själar där idag, men vad gör det när man känner sig på strålande humör & barnet är glad & pigg. Jaaa...det har varit en superdag, jag väntar med spänning på nästa!!

Och så det viktigaste...min allra finaste skruttbebis blir 6 månader idag!!!

1 kommentar:

Helena sa...

Du får berätta mer om den där kursen! Så nyfiken :) Fast jag googlat så har jag nog inte riktigt förstått vad det går ut på, förutom att det kan motverka stress & så. Jonas tyckte att jag skulle gå på det i vintras när jag var uppstressad.