måndag 25 april 2011

Sista påskdagen för den här gången.

Idag blev inget som tänkt.
Skulle hälsa på. Folk tänkte hälsa på. Inget blev av.
Men vi har haft en härlig dag i solen på gården med en glassköparpromenad till Coop.
Å så har vi grillat. Så klart!

I morgon är det dagis igen, känns knasigt. Undrar vad jag & Vilmer ska göra dessa förmiddagar. Det brukar alltid vara någon aktivitet, men det är slut med sånt nu. Skönt på ett sätt måste jag säga. Skulle ju bli lite sämre väder...men bara i morrn...bara då. Sen kan man försöka få lite färg på fläsket igen!

På lördag är det sista april insåg jag, Andreas brukar alltid jobba då. Men inte i år, undrar om man ska besöka en kase..vart de nu finns. Eller inte...brukar ni göra det?
När jag var liten hade vi på gatan, det var hur mysigt som helst när hela gatan var som en stor...fest, alla umgicks, hemma eller vid brasan.

2 kommentarer:

Helena sa...

Vi hade oxå kase "hemma" (vid pulkabacken) när jag var liten. Jättemysigt ju! Har varit upp till Högbo nå'ngång på senare år. Men det är inte alls lika mysigt. Vet inte om det är åldern, eller om det är just det att det inte är samma gemenskap.

T sa...

Nope, vi brukar inte gå till nån kase numera. Eller, det var nog länge sen vi gjorde det... Nu för tiden tycker jag kasarna ligger alldeles försent på kvällen, att tända kasen kl 20-21 gör de här i närheten och då sover åtminstone vår tjej...