lördag 9 april 2011

Liket som visste för mycket

Jag var på teater i onsdags. Teater är inte min grej. Att spela teater är nog något av det värsta jag vet. När jag tittar på teater kryper jag nästan ur skinnet för jag tycker det är så jobbigt. Att man tydligt hör de skrivna replikerna, tillgjorda dialekter osv. Nä, jag har aldrig gillat det, tycker bara att det är pinsamt på nåt vis. Men det är väl för att det inte berör mig, steget till musikal är inte långt, men det är något helt annat tycker jag.

Hur som, åter till teatern, Liket som visste för mycket. 2,5 timme är lite i överkant för min del, men det gäller det mesta, svårt att roa mig så länge. Började med att de annonserade att Regina Lund skulle vara med, jippie, för henne gillar jag ju - nooot!! Men! Tiden gick fort & jag skrattade mycket. Regina spelade en person med tillgjord dialekt, alltså inte min kopp te, men faktiskt så var hon grymt bra!! Den som gjorde det hela var dock Göran Gillinger, gud så rolig han var, trots att det var han som var liket & inte hade särskilt många repliker!!

Nu undrar ni om det var fler från Rederiet med, självklart! Johannes Brost & Carina Lidbom. Japp, de behövde inte casta för det här, de bara skramlade ihop det gamla gänget!

Iaf, tack mamma för att jag fick följa med!! Det var roligt! Och det var skönt att vara hemifrån efter 18 för en gångs skull!!

Inga kommentarer: