måndag 28 februari 2011

Matlista!

Till dessa hushållssysslor har vi äntligen återinfört matlista!
Det funkade ju så bra förut men så kom vi av oss. Nu har vi lista för två veckor och jag har varit
och storhandlat idag. Inbillar mig ju att vi sparar lite pengar på det sättet också. Får koll på hur mycket man lägger på mat och sånt, 1200 kr blev det idag.
Men framför allt spar vi tid!
Vad ska ni göra med all tid som blir över tänker ni! Men det här här bara lånad tid vi ska banta ner, tid som inte finns.

Har gjort en barnvänlig matlista den här veckan....så gott det går iaf. Ebba är inte särskilt glad i mat nå mer. Inte som förr, så nu ska vi se om det går bättre. Helst vill hon bara äta frukost & mellis. Mellis, mellis, mellis!
Lille herr lajban däremot verkar vara en matglad herre, han gapar villigt efter grötskeden!

4 kommentarer:

Helena sa...

Åh, ge mig mattips!

Levindas Värld sa...

Jag tar oxå gärna emot mattips!! Här ekar det alltid tomt i skallen när det ska till att lagas mat :-)

Anonym sa...

Exakt, publicera hela listan i bloggen så kan jag göra copy/paste ;) /Sandra

Tina sa...

Håller med övriga. Lägg ut matlistan.:-)