lördag 26 februari 2011

Gamla kläder

Igår stod Ebba & jag och väntade på Andreas utanför min mormor.
Då kommer det fram en kvinna och säger:
"oj, det syns då verkligen att det där är din dotter".
Började se mig omkring om det stod nån annan i närheten & frågade nästan hur hon tänkte där...
Men sansade mig och flinade och mumlade något bara.

Idag har vi varit på klädbytardagar....inte mycket imponerande. Störtsa frågan är dock hur folk kan sätta såna priser på begagnade urtvättade kläder. Var ute efter nåt till Ebbas fötter men icke! Träffade dock en vän jag tappade kontakten lite med för drygt ett år sen. Roligt att ses igen & det blir nog fler ggr nu!

Ebba sa idag att hon tyckte om att gå i skoaffärer men inte klädaffärer, så lite tjej är det i henne iaf!! Vi var och mätte hennes fötter på Löthmans, kan ju vara så att de har en brandbil där man kan leka på!

2 kommentarer:

Helena sa...

Haha! Så ni hade oxå varit på Löthmans & mätt fötter ;) Vi var nog inte de enda med tanke på hur less tjejen i kassan såg ut...
Visst hade vissa satt hutlösa priser..?! Blev inte alls mkt handlat för mig.

Anki sa...

Haha jaså...fast jag tror inte de såg oss när vi var där. Annars är det en bra idé att fråga barnfamiljer om de behöver hjälp...de är rätt enkla att sälja på saker =)
Nä, var ju inte ens roligt att köpa extrakläder att ha på dagis för det var såna priser.