onsdag 9 februari 2011

Firarfunderingar

Paus i städandet/kakbakandet/barnpassandet eller vad det nu är jag gör....flummar runt.

Alltså varför firar man födelsedag egentligen. Firar man sig själv för att man blir ett år äldre? Eller firar de som tycker om en att man en gång föddes?
Om det är så varför tycker man (jag räknar in väldigt många i man) att det är jobbigt med att någon fyller? Är det presenterna som är jobbiga? Ja, oftast...Men måste man köpa presenter?
Förväntar sig den som fyller att man ska få saker? Är det en belöning för att man har städat och bjuder på något? Eller för att man en gång kom till världen den dagen?

Konstig idé det där med firandet......eller så är det bara så att det är tråkigt att städa...

Ebba äter inte som vanligt....hon är värre än en fjortis & jag får inte ur henne varför hon inte vill äta. Hur kan man gå från att vara ett matvrak som äter nästan allt till att inte tycka om.......något!?!?! Suck!

1 kommentar:

Helena sa...

Jag tycker bara att det är roligt med folk som fyller år, så länge det inte är tråkiga människor eller att de bor långt bort & jag måste köra. Då blir det jobbigt.
Att det är jobbigt när man själv fyller år beror nog på att man måste städa & baka - helst många sorter på tok för sent dagen innan man fyller. Men där gäller det att dra ner på kraven - och be om hjälp, så löser det sig.