torsdag 17 februari 2011

Good mum - bad mum

Promenad till BVC & hem idag!! *Klapp på axeln igen*
Lilleman börjar bli stor 6800 g & 68 lång. Inte konstigt att han kunde ha stl. 74 som jag köpte igår!
Måste bara säga hur bra jag tycker att BVC-Carina är. Hon är en sån där person som hamnat på exakt rätt ställe. Det känns att hon bryr sig om vart enda barn som kommer dit!

Nästa gång är det läkarundersökning och det är samma läkare som sist. Tydligen var det inte bara jag som klagat på henne & C bad mig vända mig till chefen och jag funderar allvarligt på att göra det. Hade jag inte haft barn sen tidigare & vet att jag är en bra förälder hade jag nog starkt funderat på om jag var lämplig som förälder efter hennes kommentarer. Eller totalt brutit ihop. Hon skulle kunna knäcka vem som helst. Någon som inte hamnat på rätt ställe!!

Men! Jag kan också vara en dålig mamma. Vilmer gnuggar sig i ansiktet när han är trött. Det har blivit mer och mer intensivt och ansiktet ser hemskt ut. Det första C säger är att det klias nog jättemycket på honom. GUD! Att jag inte tänkt så långt. Eksem. Fy på mig! Är ju inte så van med sånt.Han skriker till och med ovanligt mycket.....måste vara sååå frustrerande. Stackars stackars älskade bebis!! Nu blir det hydrocortisonkur & miniderm för hela slanten. Inte ska han lida mer. C sa det dock snällt & hon skulle aldrig förebrå någon för att man missat något sånt, hon vill bara hjälpa......men va dum jag kände mig!!

1 kommentar:

Helena sa...

Tänk att det bara är vi som inte tycker att C är toppen... Eller vi & ett ett annat föräldrapar som oxå har ett smalt barn. Vi har verkligen fått känna oss som dåliga föräldrar & haft ont i magen nästan varje gång vi varit kallade dit.
Å det som vi tänkt varit eksem på Alice är inte det, utan det är bara att smörja med Miniderm så går det bort av sig själv. Vi smörjer morgon & kväll, men det försvinner inte. Fast vi gjort det i över 2år.
Hoppas att Vilmer blir bra iaf!