måndag 21 februari 2011

30

Oj vilken helg! Svårt att toppa. Mamma & pappa hämtade lilltroll i fredags kväll. A åkte och träna, sen när han kom satt vi uppe och pratade senare än vanligt, mys!
Den här mannen tyckte att sovmorgon var rätt onödigt så vi var uppe och fixade inför kvällen tidigare än jag tänkt.


Ommöblerat..tänk om vi hade plats för matsalsbord jämt...
Vid 18-tiden började tjejerna droppa in, jag fick superfina presenter, presentkort på Madame Nyberg & Lindex, jättefin ljuslykta, lyxchoklad (ja, de var till att ha i varm mjölk, inte kaffe) och en bok om hur MAN lär sig sticka. Inte om hur JAG lär mig sticka...för jag tror ju ff att det är en omöjlighet. Så roligt med såna genomtänkta presenter...önskar jag kunde vara lik kreativ varje gång jag köpte present.



Kvällens kock: Andreas
Kvällens charmiga underhållare: Vilmer
Kvällens meny:

Förrätt
Toast med olivolja, tomat, basilika & riven parmesan över det.
Varma champinjoner fyllda med vitlök & persilja

Varmrätt
Kokt potatis med stekt krispig yta.
Gratinerad fläskfilé & vitlöksstektastekta kantareller.

Efterrätt
Vit chokladpannacotta med hallonmousse.

Vitt vin/läsk till detta. Gott vare!!
Tittade på Mello & QX-galan . Och pratade förstås.
Hade så himla roligt & är så glad att ni ville komma allihopa <3
Hemgång efter 01 nån gång tror jag. Det är väl rätt bra betyg!

Virre, Katja, Angelica, Helena & Lina

Igår hämtade Emmy upp mig strax före 12. Var till Napoleon och blev bjuden på lyxlunch. Gorgonzolafylld kyckling & klyftpotatis. Sen fortsatte det roliga med bowling. Var längesen sist, väääldigt många år sen. Men sjukt roligt!!! Jag vann också...måste ju tilläggas. Tack för den presenten, jag är så tacksam!!!

5 kommentarer:

Helena sa...

Åh, vad Vilmer var lik Alice när hon var liten där.
TACK för att VI fick komma!! Jag snor bilden :)

Familjen A. sa...

Grattis och vilken underbar helg. =)

Den är DU värd!

Kram Anna

Helena sa...

Äsch, det gick ju inte att sno... Maila gärna över några bilder. Jag hade ju ingen kamera med mig.

Levindas Värld sa...

Åh va mysigt du gjort det, och så snopet att jag missade det!! Men det kommer kanske fler tåg...hihi :)

Och bowling, himlars va skojsigt!

Önskar också att jag får en fin matsal/stort kök i mitt framtida hus, då ska jag också banne mig bjuda på mysig tjejkväll :)

Puss & ses imån!!

Fröken Lovisa sa...

Helena jag bara glömmer det där med bilder...lr så använder jag tfn, som nu. Ska verkligen försöka!!! För mig gick det att sno bilderna..