tisdag 31 maj 2011

Sjuk vård

Frågade på BVC igår vad hon ansåg om att vaccinera sig innan man åker till Turkiet. När vi tog innan vi åkte till Tunisien fick vi nämligen en gigantisk utskällning för att vi varit till både Turkiet & Bulgarien utan skydd. Känner att det känns bäst med lilla fröken Ebba som stoppar allt i munnen och säkerligen skulle kunna glömma bort sig och dricka kranvatten ett par ggr. Bättre att ha det där skyddet, räcker det 20 år eller va det nu är så behöver vi inte bekymra oss framöver.

Så jag ringde till HC. Fick en liten predikan om hur viktiga vaccinationskorten (eller va de nu va) är och att man nästan bör låsa in dem i ett bankfack *gäsp*. Twinrix hade hon däremot ingen koll på. Hon satt å läste innantill och krånglade och grejade. Sen skulle hon prata med vaccinationsmänniskan (inte så att jag kunde få göra det) å så ringde hon upp efter en timme.....å så fortsatte krånglet.

Jaja, hur som....poängen är att det ALLTID är nåt sorts krångel när man kontaktar sjukvården. Otydliga svar osv. Så vi fick en tid inbokad, å så skulle vi prata med sköterskan på morgonen och reda ut vad som skulle tas, för A & jag har tagit förut, men bara en del. Oh va mkt krångel.....vågade inte ens fråga vad det kostar, då skulle jag nog fått en utskällning i stil med "är pengar så viktiga när det gäller sjukdomar på barnen och er själva......."

Nä, jag och min familj är lyckligt lottade som inte behöver ha med sjukvården att göra så ofta. Jag är tacksam!!

Inga kommentarer: