torsdag 5 maj 2011

Bantat hår

Ibland går det så långt att jag blir så irriterad på mitt hår att det går ut över allt möjligt. Så störd är jag. Det är så irriterande tjockt. Och jag lägger inte de pengarna jag borde på att gå till frissan. Fick nog och letade på en drop in-tid idag. Sååå skönt att bli av med skiten. Det känns fortfarande alldeles för tjockt, men sommarfräsht i alla fall!!!

Vi har varit i Örta och lekt idag. Mys! Åkte dit efter att jag hämtat Ebbis på dagis. Det finns ett barn på hennes fsk som inte beter sig riktigt okej. Jag vet att det är uppmärksammat. Men jag undrar hur mycket de ibland väljer att se. Idag smet han åt ett helt annat håll, hade jag inte haft famnen full med saker & bebis så hade jag nog kutat efter.

Ebba skulle åka stora rutchekanan men hon väntade för en tjej från Regnbågen höll på ta sig från den och det kan ta lite tid...Då kommer killen med tre andra i släptåg och bara åker rätt på den tjejen och springer iväg. Ebba bara stirrade. Gör så ont i mig att man är 5 år och medvetet gör så mot en handikappad tjej. För jag vet att han mycket väl vet vilka de barnen är. Det här är bara en liten grej...men det var inte honom jag ville svärta ner. Klart det ligger något bakom beteendet.
Jag vill lyfta fram min fina tjej som hade tålamodet & förståelsen och satt där och väntade på sin tur i kanan!!! Det gör mig stolt och fina egenskaper tar man sig långt på!

9 kommentarer:

Tina sa...

Oj hoppas inte Maxen var inblandad. Men han brukar vänta tills det är fritt att åka. Kan ana vilken det är. Max brukar ofta säga att en person gjorde si och så. Bla kommer han hem ofta med hårbotten full i sand som denne hällt på han. Kul i jul. Förstår att Ebba vart förvånad när hon satt där så fint och vänta på sin tur.

Fröken Lovisa sa...

Nä han var inte iblandad =)
När vi var på väg därifrån fick denne + några till en rejäl utskällning för en annan sak och Max var inte med då heller!!
Kan inte riktigt tänka mig snällaste Max hänga med på det där inte!!

Mamma/Mormor sa...

Att Ebba är en duktig tjej vet vi och hon förstår hur man skall göra, men att hon gör så beror mycket på att hon har föräldrar som bryr sig och har tid att förklara och lära henne hur man gör. Kram till er alla

Anonym sa...

åh.. men är det inte dumt att att inte alltid ha en fröken vid de barn som är lite extra utsatta?
NUVILLJAGHOPPASTUDSMATTA!
/A

Anonym sa...

bild på hår vill jag se å/A

Fröken Lovisa sa...

Det stod tre fröknar ca 5 m därifrån. Men ingen tittade...
Du vet den står ju här så det är bara att hoppa det, fast det vore ju roligare om det var lite värme ute!!

Helena sa...

Du skulle ha sagt högt så de andra hörde "Vad DUKTIG du var som väntade Ebba", så kanske de barnen hade snappat upp det & lärt sig till nästa gång om de inte får det på annat vis. Jag är livrädd för att Alice kommer hänga med på tok när hon blir äldre. Hon hänger gärna med på det mesta känns det som.

Fröken Lovisa sa...

De hade så bråttom därifrån men Ebba fick iaf höra att hon var duktig!!
Klart barn gör busiga saker & de kommer nog våra döttrar vara med på....men lite gränser har de nog :)

Helena sa...

Jag HOPPAS verkligen det! Alice brukar ju inte vara elak eller så, men samtidigt ÄLSKAR hon allt som andra barn hittar på. Bus & tok & vad-som-helst.