torsdag 19 maj 2011

Fullt upp!

I dag var vi till Ikea en sväng när Ebbis var på dagis. Vilmer behövde verkligen något till sitt rum, så det blev en möbel (Trofast, som jag vet väldigt många har + förskolor, men bra är de!) samt en lampa till taket.
Hem och skruvade ihop den innan hon skulle hämtas på dagis. Åh va jag tycker det är kul, det där med att skruva ihop Ikea-möbler. Undrar om det är grejen i sig eller om det är för att jag vet att jag sen får lägga i saker i möbeln?!

Åkte och hälsade på mamma & co. på Bessemer. Skönt att fördriva lite tid och träffa folk! Hem och fixade med lampan, då kom Anso, Adam & Isak cyklandes. Vi bjöd in dem på lite lek!! Å så blev de eftermiddagstimmarna extra roliga också!! Stoppade i oss lite mat och åkte till Örta-loppisen. Hittade ett par fotbollsskor till Ebba i perfekt storlek + att det var karborre och inte snören, så hon kan ta på & av som hon vill!

Sen var det trötta barn. Köpte lådor till mina cd-skivor för att stoppa undan dem lite och få bort en möbel...så nu har jag pysslat med att skruva ihop lådorna och lagt i skivor. Men, det saknas ju självklart lådor *suck*.

4 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Halloj! Jag halkade in här från någons blogg, kommer inte ihåg vilken, och jag måste bara säga att du skriver himla roligt!! Fnissar i vartannat inlägg!!
Ha det bra!

Helena sa...

Åhå, det fanns fotbollskor :) Blev det nå kläder då? Jag kom på att jag nog aldrig sa Hejdå... Blev lite brådis när jag såg vad klockan var & jag inte varit hem efter jobbet. Ville ju inte att Alice skulle hinna lägga sig.

Anki sa...

Nä det blev bara fotbollsskor. Men sån nöjd tjej över dem!! De var med karborre så man slipper snören dessutom, 50 kr!!
Nä å jag var rätt muppig & förvirrad så sorry för det =) Blev så sur på den där snofstanten som drog kartongen rätt på Vilmer.

Tina sa...

Men åh så härligt att höra att han är så omtänksam på dagis. *ler*
Ja du snart bär det av för oss. Men det står ju inte på så drar ni iväg snart oxå!