måndag 9 januari 2012

Vardag 120109

Idag har vi varit på inskolningssamtal på fsk. I morgon börjar allvarlet, spännande ska det bli! Tack mamma för barnvaktandet! Undrar hur man lämnar två barn samtidigt på olika avdelningar?! Tur att jag inte har större besvär än så.

Sen har vi haft besök av Angelica & Ella. Tjejlek och en Vilmer som gått mellan rummen och charmat oss. Har kommit på att jag inte skrattar så där ordentligt särskilt ofta, alltså klart jag har roligt och skrattar, men idag fick jag mig ett gott skratt åt en försvunnen framstjärt och en docka som betedde sig konstigt. Lättroad - javisst! Välbehövligt att skratta lite efter en riktigt muppig humörhelg.

Annars - en försvunnen anmälan till gympa. Oj va Ebba kommer bli besviken om jag misslyckades. Jag vet ju till och med när jag skickade den...suck!! Hoppas det löser sig.
Två kalasinbjudningar, en självklar en väldigt konstig. En sån där så man ska lista sig till vem det är och vart det är, man bara vet när. Puh.

5 kommentarer:

Tina sa...

Haha mysko med inbjudan. Har du klurat ut vem den är ifrån?

Tina sa...

Jaså men tur att det fanns ett nummer iaf då.:-) Undrar om Max är bjuden också, han och Alice som leker en del på dagis. Hon har tjatat om att få bjuda hem Max till sig. Kom det i brevlådan?

Tina sa...

Max hade fått inbjudan idag också i lådan. På vårt var det ett julfrimärke på så det tar kanske lite extra tid att nå alla då.

Tina sa...

Max sa att han ville gå iaf. Vi får se hur våra planer för helgen ser ut först. Ska Ebba gå?

Tina sa...

Ja det är en bit, 2 mil. Man hinner nästan lagom hem innan man ska tillbaks och hämta igen. Vi får se hur det blir för Max, han har gått och blitt dunderförkyld och blir hemma från dagis idag nämligen.