torsdag 26 januari 2012

Vacker

Jag var på ÖB idag och såg en jättesöt, tunn, osäker tjej i tonåren mellan hyllorna på badrumsavdelningen.
Hon smusslade med saker i fickorna, och jag har sett en och annan tjej göra så när jag jobbat, saker har försvunnit ner i fickorna. Men hon tog upp ett tuggummi, tittade så ingen såg och ställde sig på en våg.

Nä, inga fördomar. Men ibland vet man bara. Den här tjejen behövde en en stor kram och få höra hur fin hon var - är. Inte hunsas runt som hon gjorde av den stora karl med ölmage i 40-50-årsåldern som var med henne och köpte tuggummi åt henne. Hon behövde inge mer tuggummi.

Jag har aldrig varit där. Visst har jag tyckt att jag varit tjock & ful, så känner väl alla någon gång. Men jag har aldrig mått dåligt och låtit hela världen kretsat runt det. Det är så sjukt onödigt och jag ser henne ställa sig på vågen om och om igen och jag bara önskar att Ebba alltid kommer att förstå hur fin hon är och att det finns så mycket annat i livet är en siffra på vågen. I den åldern har man så mycket annat som hetsar ens känslor, typ killar & musik (jaja, skolan är väl också viktig då!).

1 kommentar:

Tina sa...

Ja nu känns detta fel att skriva under detta inlägg men jag har en del kilon att ta tag i även om det kanske inte ser ut som så. Jag har fortfarande 8 kg kvar till vad jag vägde precis innan jag vart gravid. Är trött på att gömma mig under bylsiga tröjor och få frågor och blickar där dem tror jag är gravid. Men att se ut som man gjorde förut det har jag accepterat att jag inte kommer att göra men lite bättre än så här vill jag iaf se ut kroppsligt för att känna mig bekvämare.:-)