torsdag 26 januari 2012

Tar vara på tiden

Har inte varit still de senaste dagarna över huvudtaget, knappt hemma känns det som. Ok, i måndags kväll var jag & Emmy ut och gick men annars har kvällarna vart lugna. Idag skulle jag fixa lite här hemma var tanken, snart är kl 12 och jag ska hämta di små på dagis. Men under 1,5 timme har jag hunnit mycket - utanför hemmet dock.

Fyllt bilen med sjukt mycket skräp och vart till återvinningen med det, pantat & handlat på Coop. Vart på ÖB och köpt toapapper & lite pyssel till barnen som jag inte kunde låta bli. Å så ringde en om en annons jag mailat på så jag drog i väg direkt och köpte ett par skridskor till Ebba. Såg att Vallhovsplan var spolad så nu ska hon få stå på ett par för första gången. Dock måste de slipas först....

Såå...nu är frågan: ska jag inbilla mig att barnen sitter stilla med sitt pyssel när de kommer hem och jag kan städa lite. Eller måste jag göra det nu? Gör jag det inte nu är ju risken rätt stor att jag bara måste knäcka några gröna jäkla angry birds-grisar.

Inga kommentarer: