torsdag 26 januari 2012

Intyg å intyg

Jag behöver skicka in tre papper för att få stämpla.
1. Skriva själv - intyg om arbetslöshet.
2. Arbetsgivarintyg - tog TRE veckor att få från Sandvikens Kommun.
3. Intyg att jag varit föräldraledig - krångel krångel krångel.
De sista föräldradagarna jag tog ut var i mitten på december, period till 15 jan. I fredags fick jag papper att jag har för få dagar. A skrev över. Men nu kan jag inte få nåt intyg förrän de handlägger ärendet. När jag väl fått pengar kommer jag kunna få intyg och skicka till a-kassan för att kunna få pengar därifrån (vilket till 99,9% kommer att krångla).

Myndigheter, instanser, papper - vilket jävla gissel. Jag tror bara för att det är att vi arbetslösa ska ha något att göra och något att vara förbannade på så vi inte sitter hemma och grottar ner oss.
Om man lever ensam då, ska man ta en sväng förbi soc också så man överlever.

Jag ville bara säga att jag hatar sånt här pappersjävulskap!

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Ja y fasen vad de krånglar till det, ALLTID!!! Känns ju inte som att de är ute efter att underlätta det för folket direkt.. Mer att krångla till det så mkt som möjligt för att kanske slippa betala ut till nån liten stackare som inte orkar ta sig igenom papperskrånglet och alla instanser och ger upp på vägen. Jag tycker det är skrämmande och förjävligt!!! Håll ut, ligg på och se till att få den ersättning du har rätt till!!

Kramis!