torsdag 12 januari 2012

Inskolning för lillhjärtat

Idag är jag hemma, ensam. Familjen är på förskolan. Fem minuter efter att de åkt saknade jag dem, allihop. Sista inskolningsdagen för V, i morgon ska han få gå på riktigt, vara där själv. Min lilla stora!

I förrgår var vi med honom båda två. Igår var jag där. Han tar för sig och leker och är som vanligt. Men tappar han bort oss blir han jätteledsen, plutt!! Nu håller jag alla tummar & tår för att vi håller oss friska så det här funkar. Igår efter maten kom en och sa att W har ont i magen. Vi skulle gå och tvätta händerna men vi kom aldrig så lång för plötsligt låg den där på golvet - jättekräkan. Och det fortsatte. Han har en bror som går på en annan avdelning. Är detta kräksjuka är det nog stor risk för hela förskolan alltså - HANDSPRIT!!!

Igår fyllde min stora älskling år!! Vi sjöng & grattade honom på morgonen. På eftermiddagen hade vi fikakalas för släkten! Ikväll ska gamla Hammarbyfolket komma hit på spelkväll. Barnen har haft svårt att somna de senaste kvällarna så jag hoppas det går bättre idag så jag slipper sitta och passa på dem.

Gympaplats fixad - tack bästa Angelica för hjälpen!! Ebba är överlycklig!!
Nä nu har jag några timmar för mig själv här, ska som vanligt plocka, städa, fixa och sånt. Och självklart är jag klädd i min onepiece som äntligen kommit!! Skitsnygg är jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha...

hoppas den smakade ivf då! ;) blir nog en kebab nån dag för mig... när suget sätter in.. :) /a