måndag 16 januari 2012

Härliga helg

Helgen har bestått av en del uteaktiviteter tack vare att Anso, Daniel, Adam & Isak peppat oss! I lördags var vi till kullarna och åkte bob med dem och igår lyckades jag få in pick och pack och barn och åka till Högbo! De hade gjort eld i Uddstugan och korvätandet var i full gång! Åkte bob utanför, kastade snökluvor på isen och hade mysigt! Härligt att vi tog oss för att hänga på, det känns så skönt i kroppen när man vart ute ett par timmar!

Men trötter blir man! Jag är tvärslut när Andreas jobbar de här 12-timmarshelgerna. Även om vi inte gör mycket på dagen & ungarna sköter sig exemplariskt så blir jag så trött! Lämnar en härlig helg bakom mig och kliver in i vardagen.

Har lämnat en gallskrikande son på dagis. Han skrek lika i fredags också, 5 min, sen hade han inte gjort en ledsen min på hela dagen, hihi! 10 öppnar arbetsförmedlingen, då ska jag vara där, yippie!! Tillbaka till mitt andra hem. Ska sätta mig och söka jobb sen, och självklart lär jag söka alla vikarietjänster också, allt känns så drygt nu när man inte får stämpla upp. Visst skulle jag kunna vikariera här och var någon dag då och då, men då är det bara de pengarna jag får. Och eftersom nästan alla jobb är skiftjobb kanske jag måste tacka nej när A jobbar och då brukar man inte få jobba så mycket. Jäkla ond cirkel det där. Och krångligt som fan.

Ja jag vet, ska man få in en fot nånstans så.....

1 kommentar:

Helena sa...

Hos oss är det inte skiftjobb och vikarier får inte öppna & stänga. Så nå'nstans mellan 7-16:30 kan man få jobba.