måndag 30 januari 2012

120130

Idag har sista Lina-maten lagats. Fisk & potatis. Gott var det. Tyckte vi vuxna. Men mja, jag tror inte riktigt att Linas är för barn. Inte dessa husmanskostbarn iaf. Tur att ketchup funkar till typ allt tycker de.
Vi har iaf lärt oss äta RISONI, varför har ingen tipsat om det förr?! Och jag har efter dagen konstaterat att jag inte alls förstår mig på fänkål.

Idag har vart en sån där bra dag - glada barn - uteaktivitet i form av skridskor - pysslat med bästa Ebba - tvättat - kvällspromenad. Tittat på Familjen annorlunda och till och med provat på ett recept, men inte mat! Frukostbullar, står i kylen och jäser över natten så bakar man dem till frukosten. Men jag har mina tvivel för degen verkade lite knasig. Tur att ungarna iaf helst äter hårdbröd.

Lägga sig och läsa och njuta lite av platsen i sängen innan man blir inklämd mellan en fisande katt & en unge som gör ninjakickar i ansiktet på en i sömnen. I morrn är det dagis igen och jag ska hälsa på bästa Anna!!

Inga kommentarer: