torsdag 24 maj 2012

Ger upp

Har det varit natt? Är det morgon?
Igår la jag en pigg liten prick, men sen vid 23 när jag precis somnat var det dags för en febertopp igen. 39,6 grader & hosta. Ebba hostade & han hostade och var vaken. A somnade så jag fick springa upp alla gånger. Somnade sent. Sen blev det några turer för barn & katt i natt också. Vet knappt om jag sovit.

Ännu en tröttdag på kontoret alltså, orkar inte känna så här. Hade bara lust att klä på mig och ut och gå en långpromenad i natt. Sitter inne på kontoret, hem, äta, aktivitet, göra ordning barn för säng. Sen är A borta rätt många kvällar i veckan så det blir ju till att sitta inne för mig. Jo, det är gnälligt idag, men jag känner mig instängd. Det är ju rätt stor omställning att börja jobba och aldrig har ledig tid på dagarna heller, man hinner inte med att göra smågrejer. Å så kommer helgen & då jobbar A.

A måste ha V hemma, så han får ingen ledig tid heller. Han har påbörjat listsättning i datarummet, men sen blir det stopp när ungarna är hemma. Alltså hur ska man kunna få loss någon timme så man ska hinna göra såna saker??
Sovrummet har varit belamrat med saker i månader, det är skitit & stökigt och inget funkar. Nä, det blir nog inga fler rustprojekt förrän ungarna är tonåringar. Har förståelse för familjerna i Arga snickaren.

Inga kommentarer: