lördag 26 maj 2012

Va man hinner mycket

Ebba sov hos S&S med Mio i natt. A jobbade. Så det var Vilmer & mammadag idag! Frukost, sen var vi på plats på Willys när de öppnade 8. Storhandling!! Efter 9 hade vi packat in allt hemma. 10 var vi på plats i Valbo. Det gapar tomt i garderoberna här, köpte byxor, kofta & ett gäng basic-linnen till mig. Hade både behövt & kunnat köpa hur mycket som helt till, men med en halv lön måste man hålla igen lite. Barnen fick lite shorts & t-shirts. Ja å så lite annat som vi behövde.

A hade vaknat tidigt av telefon så vi åkte till Bernö & köpte jord & lite annat. Tydligen morsdags-blommor till mig också. Sen var det full fart i trädgården hela eftermiddan. Jag grävde bort gräs & fixade pallkragen. Timjan, rosmarin & gräslök som jag köpt av grannen & så morötter, sallad & rädisor. Och så köpte vi smultron som fick stå bredvid rabarbern. Jordgubbsplantorna blommar redan!!

Sen åkte A & jobba. Vilmer & jag inväntade Ebba som kom vid 19. Tröttaste tjejen i Sandviken. Hon & Mio hade vart på stan, på framtidsdagarna på Göransson, badat vattenspridare & lekt med Adam & Isak. Meningen var att hon skulle få vara uppe & titta på Schlagern. Men hon typ bad om att få gå & lägga sig. Så det blir ensamtittande för mig.

Är glad för ännu en toppendag!! Va skönt det är med dagar utan tider som måste passas!!

1 kommentar:

Daniel sa...

Det var som sagt väldigt trötta barn när leken avbröts och hemfärd annonserades.