tisdag 11 oktober 2011

Ungdomskärleken

Andreas tyckte förut jag skulle göra mig av med dessa. Gamla slitna skor. Not! Vägrar! Ser att det kommer mer och mer nu. Fast som mode då. Fast det förstås, det var ju mode då också. Då, när jag var tonåring. Det här är allt som beskriver mig som tonåring. Fina fina Dr Martens ♥ Stora kärleken som fungerade vinter som sommar. Ja då gnällde man minsann inte när det blev kallt, inte om man gick med stålhätta. Allt för imagen, fast ja, den var viktig för mig, min trygghet, det var JAG! Se på mig nu, Svensson-klädd tvåbarnsmorsa, ja, det får väl vara min identifikation nu - jag i mängden.

 Letade efter annat idag och kom hittade dem, var tvungen att prova, sitter perfekt. Men skulle man dra på sig dessa med den ständiga outfiten svarta tighta jeans och en söndertuggad svart fruit of the loom-tröja, mja då skulle man nog få skjuts till psyket snarast. Jag tror jag skulle må rätt bra dock. Vackra är dom!

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Jaaa det där är tonårstider det...haha! Men jag hade aldrig råd att köpa några... Vet att jag också suktade efter de där dojjerna men jag blev aldrig lika ball som ni andra som travade fram i Dr Martens :-)

Men helt ute var jag inte, fruit of the looom hade jag dock råd att stajla mig i, flera färger till och med...hihi!

Faktiskt har jag köpt ett par Dr Martens liknade vinterkor nu. Samma form, svart i botten men med rosor på, skitfina :-)

Angelica sa...

haha.. jag kommer ihåh dom där.. Och tröjorna.. sådana hade jag också i hundra färger och varianter.. Tycker att du ska snöra i och använda dom.. väldigt inne just nu ju!! :)