söndag 2 oktober 2011

Ebbas ff-helg

Hämtade fina flickan idag i Gysinge! Hon blev så glad när vi kom jag & Vilmer när hon jobbade i affärn, till och med så det kom tårar. Ibland är det bra att få sakna varandra lite!! När jag vet att hon vill åka dit och vara där känns det så bra när hon får möjlighet. Det blir liksom ett avbrott i vardagliga rutiner, för både henne och oss, då menar jag inte att allt spårar ur och hon får göra som hon vill, för det är samma gränser här som där. Men ändå annat!

Dessutom får hon möjlighet att göra saker, igår var hon i lekpark, åkte båt, var på Naturum, pumpade vatten, ut och gick med Birk osv...så mycket hinner vi aldrig hemma. Och så blir saker gjorda, hon har frågat om hon får go upp och titta på stjärnorna när hon lagt sig, jag har sagt att det ska vi göra. Men har vi gjort de, nä, det har varit molnigt eller så har jag glömt, lovat & glömt. Igår fick hon stå ute i pyjamas och titta på sina stjärnor i mörkret med mormor & morfar, kan det bli bättre?!!!

Ja, här sitter jag och berättar om Ebbisens helg. Själv har jag hunnit med småsaker som jag glömmer, inte orkar eller hinner nu mer i mitt förvirrade tillstånd, typ vattna blommor, sätt upp en grej i Ebbas rum, baka.

Inga kommentarer: