måndag 10 oktober 2011

Dyrt med vinter

Cake pops, banankaka, dumlekaka och två sorters kolakakor. Å så blir det tårta. Så får det bli! Trodde inte jag skullw orka baka nåt, men jag kan ju inte låta bli! Gjorde cake pops på fm, barnen lekte och jag svor, Ebba frågade om jag mådde bra, haha! Presenter har vi så nu kan vi fira lilleman!! Ok, lite städning å sånt kvar...

Ebba är färdigkitad för vintern, hur skönt är inte det. Och hur dyrt?! Å då är ju inte jag den som köper de allra dyraste märkena, dock kläder jag vet klarar det de behöver. Overallen från förra vintern kan hon ha. Underställ, fleece, vantar, mössor, fuskpolos, sockor, höstskor, stövlar är avklarat.
Igår var vi till Valbo. Två änglar hade jag med mig som skötte sig utmärkt, blev svarta Kuoma, så är det bara att stoppa i fötterna, enkelt och bra (trots att det fanns skor med lila detaljer). Å så hade Lindex 100 kr rabatt för varje 300 kr man handlar så jag betalade för jackan så blev täckbyxorna gratis! Dock var den rosa, vi ville ha den lila. Men det fixade vi med ett byte i Sandviken idag, tur att de hade 116!! Undrar hur det ska bli sen när man har två som ska bestämma själv vad de ska ha för kläder....bäst att skaffa ett bra jobb!

Var med mamma till mormor och åt lunch idag, sen till bibblan för att lämna en bok. Fick med oss lite läsning till Ebba hem också. Blir nån bok då och då på dagarna, och vi är rätt trött på dem vi har. Så nu ska jag trigga Ebba på det här med att låna!

Nä nu skrev jag mer än jag skulle tror jag....åter till Hollywoodfruar.

Inga kommentarer: