fredag 19 november 2010

Pegasus

Jag har fått ett par såna här av min kära sambo!
Dags att bli av med fläsket. Förhoppningsvis kommer 10 kg försvinna rätt lätt inom några månader, förra gången försvann det mesta inom 2 månader...
Men när det har försvunnit har jag ändå extrakilon som jag skulle vilja ha bort, ett par stycken. Så det ska börjas nu!
Promenader är det som gäller.
Vi har skaffat Spotify så det går att använda på tellisen och en app är nedladdad för motivations skull...så för alla er med iFåns kan jag tipsa om iMapMyRun, it´s free!
Var ut igår och traskade 40 min. Jag har inte motionerat så mycket det här året, så jag kan villigt erkänna att jag har träningsvärk.

Nu har jag skrivit här så nu känner jag att jag måste fortsätta med detta, annars blir det pinsamt!!

5 kommentarer:

Anna J sa...

Du är duktig du. =)

Kram

Annika sa...

Duktig du är :) Jag måste vara en pyttesmula mammig nu bara ;) Kom ihåg att ta det lugnt i början. Min BM rekade träning tidigast 16 v efter förlossning. Jag började lite smått efter 2,5 månader och det finns de som är mycket tidigare också, så tror inte att det är nån större fara, men som sagt.. kan vara värt att ta det liite lugnt så här tätt in på en förlossning, då kroppen ofta är mer ansträngd än man själv känner sig :)

Annika sa...

Måste förtydliga (så att jag inte uppfattades besserwissrigt) att jag självklart inte vet allt om ämnet, men att det bara är den infon som jag själv fått om träning. Så gör precis som du vill, eller hör med din BM :)

Annika sa...

..sen slarvläste jag lite när jag läste ditt inlägg också, tänkte på löpning och jag tror att promenader är nog en bra början. :) Nu ska jag sluta tracka dig med kommentarer om detta ;) haha!

Fröken Lovisa sa...

Jag är bara glad att ha läsning när jag tittar in!!
Nä nå sån träning blir det inte av med, endast promenader som även skulle kunna göras med barnvagn.
Kan tillägga att jag i princip ALDRIG sprungit så i mitt liv så de ska mkt till :)