onsdag 17 november 2010

Jao...

Ok, lite väl kallt va!

Har iaf skjutsat lilltroll till dagis, hon brydde sig då inte ett jota om att det var kallt. Varför gör man det inte enkelt för sig och hoppar i en overall som vuxen?!

Dagiskortet hade kommit, gruppfoto (det var ju det enda de fick knäppa). När hon kommer hem ska hon få lära mig vad alla barnen heter för de har jag då inte koll på...Ebbis & bästa Kerstin var då superfina!!

Nu ska jag röja lite i det som ska bli Ebbas rum, kanske handla vitfärg & måla linneskåp. Å så hoppas vi att tvättmaskinsreparatören kommer snart....det största problemet med det här är att vi har kombinerad tvätt & torktumlare. Måste vi skaffa nytt måste vi alltså skaffa båda delarna..inte nog med att det kostar massor, vi har inte riktigt plats!

---------------------------
Nä men det kommer förmodligen kosta fler tusen att laga. Skit!!
Hörrni folk, jag ser att ni läser men inte kommenterar så jag gör det lätt, har ni torktumlare & används den mycket??

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder varken tvätt eller tumlare särskilt frekvent! =)

/Andreas

Familjen A. sa...

Jag använder torktumlaren varje gång jag tvättar, torkar typ allt utom barnens kläder och de få finkläder jag äger. =)

Kanske inte var det svar du vela ha kanske!?!

Kram

Angelica sa...

jag tumlar i princip allt :) men en pelare tar ju inte mera plats än en enkel maskin.. Bara på höjden.. :)och tumlar man inte så måste man ju ändå hänga allt och det tar hur mycket plats som helst..

Jag spar lite golv.. hehe

Mamma sa...

Ledsen att jag behöver säga det, men jag torktumlar nästan all tvätt, mycket kanske beror på att torkrum saknas

Tina sa...

Åh jag har inte sett kortet än, Max var ledig igår så jag får väl se det idag antar jag. :-)

Trist med tvättmaskinen. Härhemma torktumlar vi bara underkläder och sängkläder/handdukar i stort sett. resten hänger vi, men då gäller det ju att man har plats för det. Vilket vi inte heller har men jag vägrar torktumla kläder då de bara krymper och blir mer slitna.

Sanna sa...

Torktumlaren går väldigt varm här hemma iaf, :)

Helena sa...

Vi fick dagiskortet på föräldramötet. Alice såg ut som om hon sett ett spöke ;)
Vi är ju inte vana vid att ha tumlare, så vi har knappt använt våran se'n vi fick den i somras. Då hängdes ju allt ute & nu kommer vi alltid på sent på kvällen att vi har tvättat & då vill vi inte köra igång tumlaren, utan det blir att vi hänger allt. Men när jag bodde i lgh tumlade jag det mesta.

Helena sa...

Detta vore kanske nå't för dig http://www.onepiece.se/ ;)