måndag 29 november 2010

Fåntratt

Idag har vi varit på BVC, Carina var tillbaka och jag insåg att vi haft henne någon gång med Ebba, jättegullig och jag fick direkta svar på mina frågor jag ställde!! Skönt att slippa oroa sig!
Hon visade oss in på Öppna förskolan för jag skulle få info om massage, så det blev att jag anmälde oss till det och Ebba hittade på dagis-Isabella och började leka med henne.
Stannade kvar ett tag...kände inte direkt någon där och jag är alldeles för blyg för att kasta mig in i någon konversation mellan folk som redan känner varandra. För mig gör det inget att sitta för mig själv heller, men förmodligen ser jag nog bara fånig ut. Vi kommer nog gå fler gånger så det blir nog bra det!
Uhh ibland önskar jag att jag inte var så patetiskt blyg och att jag inte kände mig så ful och som att jag måste ursäkta mig för att jag finns.....
Jag tror ju på fullaste allvar att de jag umgås med egentligen inte vill umgås med mig för jag är så tråkig (därför jag i princip aldrig frågar om nån vill hitta på nåt)....kanske är det så....säg inte det på samma gång allihopa bara, då blir jag nog ledsen, hihi!!

Nu ska jag plocka undan leran Ebba lekt med, hon fick den av tomten som hon gav en teckning igår på julskyltningen. Trodde hon skulle bli blyg men icke!! Å mest facinerad var hon att tomten hade lika skor som mamma!! Eh.....det hade han INTE kan jag säga! Lillfröken har troligtvis ärvt pappans tur för hon vann både en liten Toblerone & en Twistpåse...undrar om det kommer gå åt när hon är på dagis i morrn, hehe!

4 kommentarer:

Familjen A. sa...

Du är finast så det så. =)

Kramar i massor!

Helena sa...

Åh, tänk inte sådär! Jag vill gärna umgås, men har för dåligt med tid för att föreslå det.
Du kommer börja prata med folk på Öppna förskolan om du blir stammis :) Jag skulle gärna gå dit på sången när det är planeringsdag den 10:e, men då är en av mina kollegor bortrest, så jag kan ju inte vara borta jag oxå. Tyvärr... Får se om Jonas & Alice går dit.

Sanna sa...

Ja visst är hon gullig Carina! Jag tycker hon är väldigt bra, trots tjatandet om att komma till öppna förskolan ;)

Inte är du tråkig inte, Det är roligt att umgås med dig. Nu är jag hemma på heltid och vi kan gå ut och gå och hitta på annat om du har lust? :)

Kram

Anonym sa...

Du kan ju inte vara tråkigt när en sån helskojig festprissekille som jag står ut med dig =)

/Andreas