tisdag 17 augusti 2010

Squashplättar

Fick Coops MedMera-tidning idag, nån som har den?
I så fall prova att göra sista sidans recept på Grekiska squashplättar!
Dessa förtärdes i det här huset idag, och gud så goda de var med tzatziki och sallad. Barnet åt till och med en massa!! Så roligt när man hittar maträtter som passar alla!!

MMM!!!!

Ca: 20 st.

3 medelstora squash, 900 g grovrivna
2 ägg
200 g smulad fetaost
2-2 1/2 del vetemjöl
1 tsk salt
1/2 - 1 tsk svartpeppar
1 dl hackad dill

Lägg den rivna squashen i ett durkslag och pressa ur vätska.
Blanda alla ingredienser. Hetta upp olivolja i en stekpanna och klicka ner en rågad matsked smet i pannan och platta till. Stek på medelstark värme 2-3 min. på varje sida.
 
(De tipsar om att servera i pitabröd)

1 kommentar:

Helena sa...

Åh, jag älskar att få mat-tips! Har spart ner det i min receptmapp, gäller bara att jag tar tag i att laga nå't som jag har där...