tisdag 17 augusti 2010

Aktivitetsveckan

Förra veckan var som sagt en risig vecka för hela familjen. Negativt och ledsamt, ingen ork eller energi..mest på grund av att vi inte förstår vad som hände egentligen, och tydligen är vi inte ens värda en förklaring. Men vi är starka tillsammans, och på andra vis var det en toppenvecka för min del med sol, och för att jag fick träffa en massa bra människor!

Måndag: E & jag var hemma och bakade bröd hela eftermiddagen + en massa andra saker som jag hade supermycket energi till. (Sen ringde A och allt blev skit förstås).
Tisdag: Vi var och hälsade på Sandra i nya fina lägenheten, fikade i sommarvärmen på balkongen och sen fick E leka av sig lite i lekparken dessutom.

Stjärnfotografen tyckte att fingret skulle vara med.
Onsdag: Mamma kom och hälsade på oss! Hon tog med sig lilltroll på en timmes promenad medan jag hamm göra tusen saker, samt vila öronen ett tag.
Torsdag: På em kom Angelica, Ella & Thyra för lek & prat! Senare dök Anna upp, vi bjöd på pannkaka och hon bjöd E på en massa lek! När lilla fröken somnat åkte glassbåtar, choklad och gamla fotoalbum fram och självklart en massa roliga minnen. Hon stannade ända till 23, jag var så glad över den kvällen.

Fredag: Vi hade hemmaeftermiddag med en massa lek och ett överraskningsbesök av Aina & Rolf!
Lördag: Pappan var hemma och det var sjukligt varmt!! Emmy, Mira, Meja & Alicia var här på fm och Ebba var bra nöjd över att få leka med alla tjejerna. På em cyklade vi ner till parkrocken och för andra gången denna vecka blev det en nostalgitripp, den här gången i form av Parkrock! Hittade på ett par till barnfamiljer och placerade oss med dem. Toppenväder och mysigt att bara kika på folk! Sen gick vi med familjen JZ till McD.

Rockbrudarna Alice & Ebba, å Jonas i bakgrunden
Och söndagen då vi var i Furuvik finns ju redan beskrivet. Är glad att E får vara med när jag träffar mina vänner och att de tar sig tid att ge henne uppmärksamhet och leker med henne, hon blir så glad.

1 kommentar:

S sa...

...och vi blir så glada när hon vill följa med så vi får leka lite också, det händer ju inte direkt varje dag i den här vuxenvärlden. :) / S (vet inte hur det här kommentarsfältet funkar så nu kanske det kommer flera)