tisdag 21 februari 2012

Styrka

I morse kände jag mig stark psykiskt och vägrade ge mig för min svaga sida. Jag vann över den på mitt sätt. Det fanns en annan lösning men jag valde den jobbiga vägen, wiihoo!!

I min värld är ju det här med bilar och bilkörning ett stort jobbigt svart moln. Det finns inte ens nån tröskel att kliva över, jag tror aldrig rädslan och osäkerheten kommer släppa. Men hur som gick jag ut och satte mig i Andreas bil som jag aldrig kört, utan att starta den, funderade ett tag. Många långa år sen jag körde manuellt. Sen gav jag mig fan på att ta den så jag startade och körde till jobbet. Nog för att benet skakade men fram kom jag och när jag körde in på parkeringen inbillade jag mig nästan att Sean Banan satt i passagerarsätet och sjöng "...här glider kingen in".

Att bara få känna sig så nöjd med sig själv nån gång emellanåt är sjukt härligt. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle få köra åt sidan i Vallhovskurvan och sitta där med mina tårar. Jaja, hur som gick ju jobbdagen fint och sen fick jag äntligen hämta mina två fina på dagis, ta hem dem och myyyysa!!!

2 kommentarer:

Anette sa...

Nu kan du känna dig riktigt, riktigt stolt när visade din osäkra sida att du "kan köra över den". Många kramar

Helena sa...

Grattis till segern! :)
Sådär stolt käde jag mig varje gång jag hade Tupperwaredemo och hittade dit jag skulle. Bilkörning är ju inte min starka sida heller & jag är alltid lika osäker när jag ska köra till nå't ställe där jag aldrig varit. Men övning ger färdighet! :)