onsdag 22 februari 2012

Skickar ut lite aggressioner

Igår var det fetisdag. De bjöds på semla till eftermiddagsrasten. Det kan man ju liksom inte låta bli. Få den där sista energikicken inför de sista två timmarna.
Överraskande nog fanns det nyköpta semlor till eftermiddagsfikat idag också! Jag har ingen som helst karaktär för att låta bli sånt! Suck!

Börja bli lite smått less på vikarier på förskolan. Vissa går det inte att göra sig förstådd med. Vissa säger inte hej och informerar inte ett jota. Idag följde vikarien inte ens med till Ebbas avdelning för att säga hej då till två barn som skulle gå hem. Jag hade i det läget behövt väldigt mycket information just idag, totalt nerkissade kläder + att Ebba säger att skorna också är det. De stod i tokskåpet så hon fick lov att ta på sig dem hem, kunde ju inte bära henne och Vilmer + en påse med ytterkläder å grejer. Är för övrigt också missnöjd med en ordinarie personal. Undrar vilken roll hon har egentligen. Men jag ska tillägga att de tre övriga ordinarie + Vilmers fröknar är fantastiska!!!

Följer en annan diskussion om förskolan nu....tänker inte lägga mig i men ohhhhhhh va folk kan vara TRÅNGSYNTA!!!!!! Kära nån, all kunskap är väl bra? Ska man inte väcka nyfikenhet hos barnet? Är det inte det som gör att vi människor har möjlighet att förstå varandra?

5 kommentarer:

Anso sa...

Jag tröttnade oxå ur på detta idag och ringde förskolechefen. Hon fattade liksom inte vad jag ville få fram att vi föräldrar inte tycker det är bra med 120 st olika vikarier. Hon tjabblade på om krisplaner och pandemier osv. Skratt!

Helena sa...

Åh, så tråkigt att det inte funkar! Jag är jättenöjd med Alice avdelning, även om jag vet att de har haft det himla kämpigt ända se'n i höstas. Vet ju hur det är det där med vikarier... Och hur vi får slita utan vikarier för att det inte finns några att tillgå. Men Alice verkar nöjd och trygg, så då är vi det också såklart :) (eller så är hon nöjd och trygg för att vi är det..?)
Och ang diskussionen... Visst är det underligt hur vissa tänker..?!

Tina sa...

Jag kan hålla med lite om att just rapporteringen mellan personalen inte alltid funkar klockrent när man har barn som hämtas sent. Kanske var nått sånt som var nu oxå? Att den personal som var kvar inte ens hade vetskap om vad som hänt tidigare på dagen och därav ingen info.
Ja det verkar ha varit många vikarier nu på sistonde. Jag har väldigt svårt att förstå en av dem och hon var den som skulle informera oss om Max bok han skulle göra. Jag fatta noll!!
Max stortrivs på dagis och fröknarna gör ett superjobb, har dock svårt att greppa en av dem då jag inte haft nån direkt kontakt med henne.

Fröken Lovisa sa...

Ja Helena, jag förstår inte varför vissa alltid måste tjafsa. Dina argument var klockrena!!! Och rätt självklara, skit samma om mina barn får lära sig ett språk eller vad olika skruvar heter, det kan vara värt vad som helst i framtiden. Tror det bara var för att säga emit.

Helena sa...

Ja, jag misstänker det jag oxå. Visst, det finns vissa grejer som kan vara bra att lära sig istället, men det är väl vad föräldrarna anser. Alla kunskaper är ju inte lika mycket värda för alla, såklart, men för den delen värdefulla. Precis som alla människor är.