tisdag 6 december 2011

Uppsala

Oh va kass jag är på att uppdatera. Jag är kass på att höra av mig till folk. Jag är kass på att komma mig för att göra grejer jag borde. Men jag är så trött. Trött trött. Allt är egentligen roligt och jag vill, men jag orkar inte! Kroppen är helt slut fast jag inte rört på mig och i huvudet är jag helt väck! Jag bara gör det jag verkligen måste.

Fast idag har vi fått till lite julmys med lussekattsbak och julmusik! Hela familjen! Igår åkte Ebba & jag på en lite mysresa till fina Lina i Uppsala! Har tänkt sen länge att vi ska åka och hälsa på lite närmare nu än när hon bodde i Umeå. Så nu kom vi oss för med vår tågresa! Tog en promenad i de gamla mysiga kvarteren och hälsade på i Domkyrkan. Den är stor, sjukt stor, vackert! Hur ateistisk jag än må vara så är det något speciellt med kyrkor. Gick runt lite på stan, åt god pasta och sen hem till Linas lägenhet! Där bjöds det på laktits- & citronknäck, gott! På vägen till tåget köpte vi en klänning till Ebba, nåt nytt kan man ju få när det var dagisfoto på g! Supertrötta tjejer på tåget hem!!

Nu ska A se fotboll, det är inget på tv så jag skulle kunna sy, pyssla, söka jobb bla bla.....och jag vet att jag kommer inte lyckas med nåt.

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Mysigt med tågtur!!! Tycker ju tom jag nu...hihi! Och visst är det roligt att bara komma iväg en liten bit hemifrån, behöver ju inte va så långt alla gånger för att man ska uppskatta det :-) Alltid trevligt och spännande när det blir nåt som bryter av mot varadagen bara.

Vi måste ta och boka in minst en träff innan jul tycker jag! Lite go-fika, julmusik och mys *ler*

Kraaam!!!

Sandra A sa...

Jag vill också leka innan jul! Nu bokar vi in en dejt snart tycker jag :-)