torsdag 8 december 2011

Knäckehäxan

Ok, Mio höll vad de lovade. A fick mess kl. 17 och kl. 19 var den på plats. Snabbt jobbat!

Annars har vi gjort en massa julgodis på eftermiddan. Vanlig knäck, knäck med ingefära, Rocky road (ett måste!!), godismarmelad och gräddkola! Wohooo...nu börjar julkänlan infinna sig mer. I morrn blir jag och barnen ensamma. Undrar om det dyker upp lite mer pynt i vardagsrummet då?!
Kul med jul!

Kom sen på att det blir nyår efter det. Vad händer då? Det vanliga är - inte mycket. Men det skulle va lite kul att hitt på nåt.
Vad ska ni göra?

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Jadu nyår är det jobb som gäller för min del eftersom jag har turen att vara ledig på jul :-) Men jag jobbar dag så hinner fira lite nytt år ändå!

Nästa vecka är min "jobbarvecka" och då jobbar jag alla dagar till 16:30 + helgen, bara ledig torsdag... Så det skulle va på torsdan i så fall. Annars kan vi ta det veckan efter, då är jag ledig mer :-) Men det beror på när du kan?

Kramis!!

Mamma sa...

Hm.............senaste åren har vi firat nyår med Ebba, mycket trevliga nyårshelger.........det gör vi gärna om, kanske 2 barn i år