onsdag 28 december 2011

Jul 2011

Ok jag ska kommentera julen också. Upplever den som vanligt som att den bara flög förbi i ett nafs, riktiga julstämningen infann sig inte riktigt. Dessutom var V krasslig länge länge och inte riktigt pigg. Och till det blev A dålig på julafton, han var med, men inte riktigt där. Man önskar ju ändå innerst inne att alla ska må bra och vara glada och umgås.

Trots att han var risig fixade han en ruggigt god oxfilé som vi bjöd mamma & pappa på. Min efterrättscheesecake var faktiskt god den också! Vi hade mysigt och öppnade julklappar här hemma. På em var vi till Anso, Daniel, Adam & Isak. Sjukt lång väntan på tomten, men till slut kom släkten och även tomten. Lyckliga barn!! Vi blev inte så långvariga där men det var mysigt att träffas lite iaf.

Hur som, tror jag att mina fina barn hade en bra julafton och julklapparna känns passande!! Inte för mycket, inte en massa onödigt, en massa bra saker som det leks med. Min julklapp har inte kommit än, men snart så kan jag mysa runt som en svart Teletubbie!! Fick även presentkort på Panduro & en poncho av mamma & pappa. Det är faktiskt roligt att få julklappar som vuxen! Spänningen i att öppna paket är rätt oslagbar.

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Aaa visst ska man få julklappar även som vuxen :-) Spänningen och den där mysiga känslan av att få öppna paket försvinner ju inte bara för att man får några fler år på nacken :-) Tycker faktiskt lite synd om andra vuxna som ska va så präktigt duktiga och "vuxna" att inte ge andra vuxna några paket å "Inte vill ha" paket själva bara för att man är vuxen?? WHAT liksom?? Jag fattar inte alls varför man ska ta bort en sån mysig upplevelse. Men det är deras förlust. Här delas det också julklapapr till både stora och små och så kommer det alltid förbli för att vi tycker om det och är en sån mysig stund på julen :-)

Men jag tycker också att julen svischar förbi på tok för snabbt, man vill ju bara suga på karamellen ett tag till...hihi! Trist att en del av familjen var sjuk hos er, men bra att det blev en fin jul ändå. Vi får ta och ses nån dag sen nästa vecka efter nyår tycker jag! Är ledig en del då :-)

KRAM