måndag 15 oktober 2012

Tvåårshelgen

Födelsedagsfirande över, ganska över iaf. Att försöka få ihop alla på en dag är så klart helt omöjligt men det är iaf lite underlättande. En vanlig vecka har man liksom inte tid för en massa grejer, men när någon fyllt år så ska man man liksom anpassa sig och göra tid. Det är svårt. Försökte få ihop en promenad med Emmy, efter en stunds dividerande insåg vi att det inte går de närmsta veckorna så hon ska komma och hälsa på en kväll nästa vecka. Så är det när man väljer familjeliv, och det är inget jag ångrar. Det jag önskar är att A ska sluta jobba dessa nedrans nätter, speciellt helger, igår när jag gick och la mig kändes det precis som en fredagkväll och att nu skulle helgen börja. Men så var det inte när klockan ringde i morse.

Vi tackar alla som kom i fredags massa fina presenter och det blev ett ganska lugnt & mysigt firande, Vilmer var lite hängig när han vaknade på em, det blev bara sämre och sämre och på kvällen flämtade han så jobbigt så vi kände att ringa 1177 var det bästa. Fick komma upp på Familjeläkarjouren på en gång, bra värden och ingen hög feber, men infektion i luftvägarna. Så han fick andas i mask, 15 min i väntrummet och man märkte hur han kom tillbaka och blev sig själv igen, så skönt att se, han hade knapps sagt något på hela eftermiddagen. Nu började orden bubbla ur honom, sen andas i masken en gång till och då var han alldeles lugn och svarade på vad sköterskan sa. Han var lite negativt inställd till henne efter att hon stuckit honom i fingret och tagit blod.....eller snarare att hon satt på ett plåster. Sånt kan man ju inte ha!!!

Dåligt med sömn för mig. Ebba var borta hela lördan nästan. Ensamkväll för mig. Mardrömmar och uppvaknande hela natten. Söndagen var iaf trevlig, jag & barnen hälsade på mamma & pappa och sen på em kom familjen Alsenlid och umgicks ett par timmar!!! Pizza & Solsidan sen.

Inga kommentarer: