tisdag 2 oktober 2012

Morgonmusik

Haha, jag är lost!
Lyssnar på Spotify lite då och då på dagarna. Så den senaste tiden har jag lyssnat på Stiftelsens singlar. Frid & fröjd, riktigt bra, äntligen lite svensk äkta musik tänkte jag. Vart jag än går - superbra! Sen går det lite utför, nu finns det en hel skiva och jag håller jag på funderar om jag tycker det är töntigt i stället, när jag lyssnar noggrannare på texterna - eller om det var för att jag precis upptäckte att det är Robert Pettersson från Takida som sjunger. Hur kunde jag missa det???? Uh!

Nä jag får nog lägga den bra låten till en blandlista och glömma skivan om jag inte ska irritera mig.
Så....nu var ju frågan - nån som har nåt bra tips??? Skiva - band/artist??? Tell me! Kvittar om det är från 80-talet eller nu!

Mitt tips om ni sett Into the wild - stoppa lurarna i öronen och lyssna på soundtracket av Eddie Vedder!!! Och har ni inte sett filmen - då har ni ett tips där också, fantastisk känsla i den!!


1 kommentar:

Helena sa...

Åh, kom och gå igenom mina gamla blandband så har du massor av bra musik! :)